Delegacja pracowników do innego państwa Unii Europejskiej

Mnóstwo firm w kraju co roku deleguje swoich pracowników. Delegacje mogą być tylko kilkudniowe do innego miasta w kraju bądź zagranicą, a nawet kilkumiesięczne. Powodem delegacji może być zarówno załatwienie kilku istotnych spraw, zebrania biznesowe bądź konferencje na których obecność pracownika jest wskazana, a także kilkumiesięczna praca jaką pracownik miałby wykonywać w innym państwie. Jeżeli delegujemy pracownika do innego państwa w Unii Europejskiej należy znać zasady jakie nas obowiązują. Delegowanie pracowników odbywa się w ramach dyrektywy 96/71/WE. W tym momencie nadal obowiązuję podział, pracownika który został delegowany. Obowiązują godziny pracy, urlop, bhp państwa w jakim chwilowo pracuje, natomiast ubezpieczenie czy podatki są odprowadzane przez pracodawcę w kraju działalności jego firmy. Niestety by delegować pracowników trzeba dokładnie znać wszelkie przepisy które narzuca nam Unia Europejska. W tym celu organizowany jest Kongres Mobilności Pracy imp. Dzięki temu poznamy wszystkie przydatne informacje związane z delegowaniem pracowników.